يعلن معهد أطفال الشرق الأوسط في الاردن عن حاجته الى الشواغر التالية :

Thursday, December 10, 2020


 

يعلن Middle East Children's Institute في الاردن عن حاجته الى :

1- M&E - Data Management Officer

CALL FOR APPLICANTS: M&E - DATA MANAGEMENT OFFICER

PLEASE NOTE THAT THIS OPPORTUNITY IS OPEN TO IN-COUNTRY, ARABIC SPEAKING APPLICANTS ONLY.

ABOUT THE ORGANISATION

Middle East Children’s Institute (MECI) seeks to empower vulnerable and underserved individuals living in our community by enabling them to live more independent, and productive lives. 

MECI uses a holistic, child-centered approach to provide informal education services to out-of-school and vulnerable children. We focus on vulnerable Jordanian, host-community children and Syrian refugee populations. We complement our academic programming with arts, physical education activity, music and Life Skills courses. In doing so, we aim to serve our beneficiaries as whole people, acknowledging the difficulties they have endured and prepare them for opportunities ahead.

ABOUT THE POSITION

The M&E - Data Management Officer will ensure the efficacy and success of MECI’s informal education and certified non-formal education programming in Jordan. The main tasks and responsibilities of the position include:

  • Carry out and support data collection as required from the field and Education Officers/Coordinators.
  • Evaluate the time required to process data and feedback on progress in processing
  • Responsible for the day-to-day management of all project monitoring databases, and the maintaining of homogenized and user-friendly databases that can be independently analyzed.
  • Responsible for data entry, quality data control and analysis of outreach, registration, enrolment, dropout/project leavers, student academic /behavioral testing results and attendance for both students and teachers, using internal, governmental and donor databases.
  • Lead the management and quality assurance of databases and coordinate with the PM for the resolution of any technical problems.
  • Create reports/fact sheets as requested reflecting the data entered in databases, and produce weekly, monthly, quarterly and yearly statistical analysis as required to support donor reporting requirements along with internal reports.
  • Support management in developing additional monitoring tools in accordance with the donor's and MECI's desired outcomes.
  • Ensure the protection of personal data and beneficiaries' information.
  • Ensure accurate records of assessment, activities and participation with continues backups for the system.
  • File documents in an accessible and organized manner.

QUALIFICATIONS: The qualified candidate must have each of the following:

  • Bachelor’s degree in MIS, Computer Engineering or Computer Science.
  • 2-3 years of professional experience with an NGO and/or within IT organizations.
  • Technical expertise in Advanced Excel, Word, and other Microsoft Office Programmes.
  • Hands-on experience XLS Forms and in Kobo Toolbox: Designing, creating forms, and maintaining existing database
  • Analytical and problem-solving skills.
  • Planning and delivering results in a timely manner and under tight deadlines.
  • Fluency in Arabic and professional command in English both written and verbal.

DESIRED SKILLS, EXPERIENCE AND KNOWLEDGE

  • Proven record as a team player.
  • Technical expertise in Database Management Systems – DBMS. 
  • Demonstrated commitment to result-oriented performances.
  • Demonstrated experience in providing detailed and insightful data exploitation.

ADDITIONAL INFORMATION

This is a temporary national contract of 6 months with the possibility of extension to 12 months depending on donor funding. Please note that the selected candidate must be able to start immediately.

دعوة المتقدمين: M&E - مسؤول إدارة البيانات

يرجى ملاحظة أن هذه الفرصة متاحة للمتقدمين داخل البلد والمتحدثين باللغة العربية فقط.

عن المنظمة

يسعى معهد أطفال الشرق الأوسط (MECI) إلى تمكين الأفراد الضعفاء والمحرومين الذين يعيشون في مجتمعنا من خلال تمكينهم من عيش حياة أكثر استقلالية وإنتاجية.

تستخدم وزارة التعليم والثقافة (MECI) نهجًا شموليًا يركز على الطفل لتقديم خدمات التعليم غير النظامي للأطفال غير الملتحقين بالمدرسة والأطفال المعرضين للخطر. نحن نركز على الأطفال الأردنيين الضعفاء وأطفال المجتمع المضيف واللاجئين السوريين. نحن نكمل برامجنا الأكاديمية بالفنون وأنشطة التربية البدنية والموسيقى ومهارات الحياة. من خلال القيام بذلك ، نهدف إلى خدمة المستفيدين لدينا كأشخاص بأسره ، مع الاعتراف بالصعوبات التي تحملوها وإعدادهم للفرص المستقبلية.

حول الموقف

سيضمن M&E - مسؤول إدارة البيانات فعالية ونجاح التعليم غير الرسمي التابع لـ MECI وبرمجة التعليم غير الرسمي المعتمدة في الأردن. تشمل المهام والمسؤوليات الرئيسية للمنصب ما يلي:

تنفيذ ودعم جمع البيانات كما هو مطلوب من الميدان وموظفي التعليم / المنسقين.
قم بتقييم الوقت اللازم لمعالجة البيانات والتعليقات على التقدم في المعالجة
مسؤول عن الإدارة اليومية لجميع قواعد بيانات مراقبة المشروع ، والحفاظ على قواعد بيانات متجانسة وسهلة الاستخدام يمكن تحليلها بشكل مستقل.
مسؤول عن إدخال البيانات ومراقبة بيانات الجودة وتحليل التوعية والتسجيل والتسجيل والمتسربين / المتسربين من المشروع ونتائج الاختبارات الأكاديمية / السلوكية للطلاب والحضور لكل من الطلاب والمعلمين باستخدام قواعد البيانات الداخلية والحكومية والمانحين.
قيادة إدارة وضمان الجودة لقواعد البيانات والتنسيق مع رئيس الوزراء لحل أي مشاكل فنية.
إنشاء تقارير / صحائف وقائع على النحو المطلوب تعكس البيانات المدخلة في قواعد البيانات ، وإنتاج تحليلات إحصائية أسبوعية وشهرية وربع سنوية وسنوية كما هو مطلوب لدعم متطلبات تقديم تقارير المانحين إلى جانب التقارير الداخلية.
دعم الإدارة في تطوير أدوات مراقبة إضافية وفقًا للنتائج المرجوة من المانحين ووزارة الشؤون الخارجية.
ضمان حماية البيانات الشخصية ومعلومات المستفيدين.
ضمان سجلات دقيقة للتقييم والأنشطة والمشاركة مع النسخ الاحتياطية المستمرة للنظام.
ملف المستندات بطريقة يسهل الوصول إليها ومنظمة.
المؤهلات: يجب أن يمتلك المرشح المؤهل كلًا مما يلي:

درجة البكالوريوس في نظم المعلومات الإدارية أو هندسة الكمبيوتر أو علوم الكمبيوتر.
2-3 سنوات من الخبرة المهنية مع منظمة غير حكومية و / أو داخل منظمات تكنولوجيا المعلومات.
الخبرة الفنية في برامج Excel و Word المتقدمة وبرامج Microsoft Office الأخرى.
خبرة عملية في نماذج XLS وفي Kobo Toolbox: تصميم النماذج وإنشائها والحفاظ عليها
المهارات التحليلية وحل المشكلات.
تخطيط وتسليم النتائج في الوقت المناسب وفي ظل مواعيد نهائية ضيقة.
إجادة اللغة العربية وإتقان اللغة الإنجليزية كتابةً ولفظيًا.
المهارات المطلوبة والخبرة والمعرفة

سجل مثبت كلاعب في الفريق.
الخبرة الفنية في نظم إدارة قواعد البيانات - DBMS.
أظهر الالتزام بالعروض الموجهة نحو النتائج.
أثبتت الخبرة في توفير استغلال البيانات المفصل والثاقب.
معلومة اضافية

هذا عقد وطني مؤقت مدته 6 أشهر مع إمكانية تمديده إلى 12 شهرًا اعتمادًا على تمويل المانحين. يرجى ملاحظة أن المرشح المختار يجب أن يكون قادرًا على البدء على الفور.


2- Education Field Officer

ABOUT THE POSITION

The Education Field Officer will ensure the efficacy and success of MECI’s education programmes in Jordan. The main tasks and responsibilities of the position include: 

  • Coordinate the execution of project activities according to the project proposal, implementation framework and management instruction
  • Manage and support project field staff (principals, teachers, mobilisers and janitors) and ensure coordination between them
  • Monitor project performance by collecting project information (beneficiaries information, records, surveys, assessments, success stories, activity pictures…); at times, support in processing this information may be required
  • Liaise with the Educational Specialist and report on specific educational practices as requested to ensure MECI’s academic goals are met
  • Liaise with the Directorate of Education focal point for all matters needing approval within the schools and report back to management.
  • Organize project events like staff training, school life initiatives, community workshops and awareness sessions, youth training, community engagement activities, field trips, graduation ceremonies and any other relevant events.
  • Ensure the proper and timely distribution of project materials and supplies.
  • Provide monthly work plans to management along with weekly internal reports displaying past week achievements and upcoming tasks and objectives
  • File programme-related documents in an accessible and organized manner.
  • Complete additional administrative and operational tasks as determined by MECI management.

QUALIFICATIONS: The qualified candidate must have each of the following:

  • Bachelors degree in a related field.
  • Agree to fieldwork as necessary and long trips (incl. overnight stays) for monitoring, coordination and vital programmatic tasks.
  • 3 or more years of experience in education, community development, humanitarian aid and/or project coordination o Professional working proficiency in English and fluency in Arabic, both written and verbal communications. 
  • Extreme attention to details and accuracy of delivery.
  • Proficiency in Excel and other Microsoft Office programmes.

DESIRED SKILLS, EXPERIENCE AND KNOWLEDGE

  • Strong personal organizational skills. 
  • Demonstrated commitment to result-oriented performances.
  • Experience with children development programming on knowledge of Jordan’s education background in relation to the Syrian refugee crisis.
  • A knowledge of INEE minimum standards for education.
  • An understanding of the Syrian refugee crisis and its impact on Jordanian host communities 
  • Experience in liaising with governmental personnel and coordination with the Ministry of Education.
  • Ability to work independently, with minimum supervision as well as within a team.

ADDITIONAL INFORMATION

This is a temporary national contract of 6 months with the possibility of extension to 12 months depending on donor funding. Please note that the selected candidate must be able to start immediately.

حول الموقف
مسؤول التعليم الميداني سيضمن فعالية ونجاح برامج التعليم MECI في الأردن. تشمل المهام والمسؤوليات الرئيسية للمنصب ما يلي:

تنسيق تنفيذ أنشطة المشروع وفقًا لمقترح المشروع وإطار التنفيذ وتعليمات الإدارة
إدارة ودعم الموظفين الميدانيين للمشروع (المدراء والمعلمين والقائمين بالتعبئة والحراس) وضمان التنسيق بينهم
مراقبة أداء المشروع من خلال جمع معلومات المشروع (معلومات المستفيدين ، السجلات ، الدراسات الاستقصائية ، التقييمات ، قصص النجاح ، صور الأنشطة ...) ؛ في بعض الأحيان ، قد يكون الدعم في معالجة هذه المعلومات مطلوبًا
الاتصال بالمختص التربوي وتقديم تقرير عن ممارسات تعليمية محددة على النحو المطلوب لضمان تلبية الأهداف الأكاديمية لـ MECI
الاتصال بمركز تنسيق إدارة التعليم لجميع الأمور التي تحتاج إلى موافقة داخل المدارس وإبلاغ الإدارة بذلك.
تنظيم فعاليات المشروع مثل تدريب الموظفين ومبادرات الحياة المدرسية وورش العمل المجتمعية وجلسات التوعية وتدريب الشباب وأنشطة المشاركة المجتمعية والرحلات الميدانية وحفلات التخرج وأي أحداث أخرى ذات صلة.
ضمان التوزيع المناسب وفي الوقت المناسب لمواد وإمدادات المشروع.
تقديم خطط عمل شهرية للإدارة جنبًا إلى جنب مع تقارير داخلية أسبوعية تعرض إنجازات الأسبوع الماضي والمهام والأهداف القادمة
حفظ المستندات المتعلقة بالبرنامج بطريقة منظمة يسهل الوصول إليها.
إكمال المهام الإدارية والتشغيلية الإضافية على النحو الذي تحدده إدارة الوزارة.
المؤهلات: يجب أن يمتلك المرشح المؤهل كلًا مما يلي:
درجة البكالوريوس في مجال ذي صلة.
وافق على العمل الميداني حسب الضرورة والرحلات الطويلة (بما في ذلك الإقامة الليلية) للمراقبة والتنسيق والمهام البرنامجية الحيوية.
3 سنوات أو أكثر من الخبرة في التعليم ، وتنمية المجتمع ، والمساعدات الإنسانية و / أو تنسيق المشاريع. o إتقان العمل المهني في اللغة الإنجليزية والطلاقة في اللغة العربية ، الخطية والشفوية على حد سواء.
الاهتمام الشديد بالتفاصيل ودقة التسليم.
إجادة برامج Excel وبرامج Microsoft Office الأخرى.
المهارات المطلوبة والخبرة والمعرفة
مهارات تنظيمية شخصية قوية.
أظهر الالتزام بالعروض الموجهة نحو النتائج.
تجربة مع برامج تنمية الأطفال على معرفة الخلفية التعليمية للأردن فيما يتعلق بأزمة اللاجئين السوريين.
معرفة الحد الأدنى من معايير INEE للتعليم.
فهم أزمة اللاجئين السوريين وتأثيرها على المجتمعات الأردنية المضيفة
خبرة في التنسيق مع الموظفين الحكوميين والتنسيق مع وزارة التربية والتعليم.
القدرة على العمل بشكل مستقل ، مع الحد الأدنى من الإشراف وكذلك ضمن فريق.
معلومة اضافية
هذا عقد وطني مؤقت مدته 6 أشهر مع إمكانية تمديده إلى 12 شهرًا اعتمادًا على تمويل المانحين. يرجى ملاحظة أن المرشح المختار يجب أن يكون قادرًا على البدء على الفور.

Please send your CV, a motivational letter, and two professional references via e-mail to: apply@mecinstitute.org
no later than Sunday, December 20, 2020.
Please indicate the “**M&E - Data Management Officer**” Application on the Subject Line.